mandag den 31. januar 2011

Mandagstanker

Jeg sidder her på sofaen. Ella sover sødt i sin barnevogn. Jeg overvejer at finde strikketøjet frem, eller evt. sætte mig ned til min symaskine, men lige nu nyder jeg roen (og noget pebermyntechokolade). Silas var syg i sidste uge, så jeg havde ham hjemme både torsdag og fredag. I dag er det bare Ella og jeg, og det bliver NYDT, for det er min sidste dag på barsel. I morgen går min dejlige mand på barsel og jeg skal tilbage til studiet. Jeg skal skrive opgave og regner med at arbejde hjemmefra de fleste dage, men det bliver alligevel en kæmpe omvæltning både for mig, Ella og manden. Jeg ved simpelthen ikke hvor de sidste 6 mdr er blevet af og det er sgu lidt hårdt, at de allerede er gået. Med Silas startede jeg faktisk op tidligere, men jeg husker det anderledes. Manden og jeg var mere fælles om det hele fra starten. Det var der flere årsager til, fx fungerede amningen ikke helt og derfor fik Silas lidt flaske ved siden af. Denne gang har amningen fungeret super hele tiden og Ella og jeg har ligesom indgået i et symbiotisk forhold. Nu skal båndet brydes lidt. Heldigvis kun lidt!
Bonusbilled af den lækre baby og et forsøg på grød :-D

I en helt anden boldgade har jeg fornylig opdaget denne blog - Sysler fra hverdagen. Jeg vil gerne understrege at IKKE føler mig kopieret. Jeg var godt klar over da jeg navngav bloggen, at jeg ikke opfandt den dybe tallerken, men det irriterer mig alligevel at der nu er en blog med et navn som ligger så tæt op af min. Så nu overvejer at omdøbe bloggen, men til hvad dog? Mit efternavn er rimelig unikt, men jeg skal lige have gjort op med mig selv om jeg har lyst til at bruge det. Mit fornavn er jo som sådan også forholdsvis sjældent, i hvert fald i min aldersklassen, men blogland har jo allerede en Lis, så det har egentlig heller ikke lyst til at bruge. Men jeg tager gerne i mod forslag :-D

4 kommentarer:

  1. Sikke en masse fint hår hun har fået

    SvarSlet
  2. Ja, det er helt vildt, lige pludselig begyndte det at vokse :-D

    SvarSlet
  3. Hej Lis - jeg synes ikke, at du skal skifte din blogtitel, for den er så fin og velvalgt. Er stødt på flere blogs, der hedder noget med syslerier, men ingen helt som din.

    Bedste hilsner herfra :-)

    SvarSlet
  4. Hej Christine
    Mange tak for dit input! Tror faktisk også jeg ender med at beholde den. Jeg er jo rimelig glad for det når det kommer til stykket :-D

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...