onsdag den 1. december 2010

Kogebøger...

I min søgen på at finde lysten til at lave mad igen har jeg lånt lidt kogebøger hos min mor:Min mor har voldsomt mange kogebøger. Nogen er gamle - forstået på den måde at hun har haft dem i mange år. Andre er gamle - forstået på den måde at de er købt ved et antikvariat. Få er nye. Men der er mange og de er inspirerende.

Der er specielt nogen stykker, som jeg glæder mig ekstra meget til at bladre i. Elizabeth David - Fransk landkøkken: Skulle ifølge min mor være super god og fransk mad går man skisme aldrig helt galt i byen med. Jan Pedersen - Hjemme i mit eget køkken: Den bog kan jeg huske fra min barndom og læg venligst mærke til Jans mave på forsiden. En mand med en sådan mave må kunne lave mad ;-)
Provence - Den skønne kogebog: Denne bog husker jeg fra min barndom som den flotteste kogebog min mor har. Den er kæmpe stor og har de smukkeste billeder fra Provence.Og så er der bare noget skønt ved at sidde og bladre i kogebøger og kunne læse sine forældres tilføljelser/rettelser...

1 kommentar:

  1. Jeg har også altid været vild men den mave og den lidt for stramme (og lidt for opknappede) skjorte, som er stoppet godt ned i bukserne, så den virkelig fremhæver maven. Det er stil:)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...