søndag den 11. juli 2010

Hjemme igen og mere om computerføljetonen

Ja, så er vi hjemme igen efter en rigtig dejlig uge i sommerhus og puha hvor er det varmt at komme hjem... Jeg er vist grundlæggende alt for dansk (og højgravid) til den her varme, men det er en helt anden historie.
Vi har som sagt haft en super skøn uge. Silas har virkelig nydt det. Han er lidt på tværs i dag, tror han savner bare at kunne løbe ud i en have og få brændt lidt krudt af ;-) Både manden og jeg nyder at have Silas hjemme hele dagen hver dag. Man kommer ind på sit barn på en helt anden måde end man gør i en travl hverdag. Jeg synes der er sket utroligt meget bare i den sidste uge i hans udvikling. Hver dag siger han nye ord, forstår nye ting osv. Hans udtale af ord er dog stadig lidt alternativ og mange ord er det vist kun manden og jeg som forstår. Ja, altså hvis sandheden skal frem er der vist også et par som hverken manden eller jeg har luret hvad betyder. Men det skal nok komme, synes han bliver bedre dag for dag. Jeg har meget svært ved at se at han engang var en lille baby der skulle have hjælp til alt...

Selvom det har været skønt at være afsted er det også dejligt at komme hjem. Nu skal vi i gang med den sidste redebygning, jeg skal have syet lidt til Silas og spiren og sidst, men ikke mindst skal Silas' værelse gøres færdig.
Det ser også endelig ud til at min computer er ved at være færdig. Det er endt med at blive lidt af en farce. Først fik jeg et tilbud på at få skiftet RAM'ene. Det sagde jeg ja til, så tilsendte de mig to RAM-blokke, men altså ingen computer. Jeg klager og får at vide at de har lavet en fejl. Samtidig med RAM'ene modtog jeg et girokort. Dette gjorde jeg dem opmærksom på, samt jeg selvfølgelig ikke har tænkt mig at betale dette kort, da aftalen er blevet at jeg aflevere RAM'ene i butikken, når jeg henter min computer. Derefter får jeg et tilbud om også at få serviceret min harddisk, da de har fundet fejl på den. Det siger jeg nej til, da manden mener at han kan lave det selv meget billigere og jeg har aldrig oplevet fejlmeldinger fra harddisken kun RAM'ene. Nå, siden har de så tilsendt mig to girokort et på kun RAM'ene igen og et på reparationen og RAM'ene. Det sidste må altså være det korrekte. Dvs. jeg alt i alt har modtaget 3 girokort, 2 forkerte og et rigtigt. Altså jeg synes ikke det er særlig trygt at nogen som slet ikke virker som om de har styr på sagerne har min computer. Det har faktisk været lidt nervepirrende. Den gode nyhed er at jeg fredag modtog en SMS om jeg kan afhente min computer i butikken. Så det bliver spændende i morgen hvad det er for en computer jeg får tilbage; Har de slette min harddisk? Virker den overhovedet? Eller er harddisk fejlen alligevel så alvorlig at jeg ikke kan tænde den? Uha, jeg bider næsten negle bare ved tanken... Samtidig skal jeg jo også have brokket mig over alle girokortene og have annuleret de to forkerte, så jeg ikke lige pludselig for rykkere for dem...
Nå, men lige meget hvad glæder jeg mig til at få den tilbage og jeg krydser alt hvad jeg krydse kan for at den virke og jeg endelig kan lave indlæg med billeder igen, samt deltage lidt i boys month :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...