lørdag den 17. juli 2010

En højt skattet terrorist...

Jep, sådan en har vi herhjemme. En som giver mig flere grå hår end Silas, ja faktisk er han selv grå. Her kan forbryderen ses:



Navnet er Castro, men som alle andre forbrydere er han kendt under flere navne; Castro-Korthale (forkortet CK), Pelle-halvt-hale-løs, Ørken-terroristen - ja jeg kunne blive ved.
Som nogen af navnene antyder mangler han lidt af sin hale (ca. den yderste 1/3). Dette er dog på ingen måde kattens egen skyld. Det er derimod min, da jeg af bitter erfaring har lært at man skal kigge efter kattehaler inden man lukker en dør, ellers skal man betale meget dyrt ved en dyrlæge for at få amputeret den del af halen som døren næsten allerede har amputeret :-( Ørken-terroristen, ja det kalder vi ham fordi han engang åd en kaktus. Generelt æder han faktisk alle planter, ganske ukritisk. Specielt klog er han altså ikke.
I dag var da heller ingen undtagelse. I går aftes havde vi hentet nogen ting hjemme hos min svigerfar til den lille spire, som han har opbevaret for os. Bl.a. en lift og en lækker ammepude med speltskaller, som jeg har lige har købt (godt nok brugt, men alligevel). Så hertil morges står der altså en lift med en ammepude i på gulvet i vores stue. Vi sidder ved spisebordet og spiser morgenmad, Castro går rundt og piver for at få opmærksomhed, hvilket han faktisk altid gør når vi spiser. Endnu en af hans mange kvaliteter ;-) På et tidspunkt går katten op i liften og stiller sig på ammepuden, hvorefter han så beslutter sig for at tisse en meget ildelugtende og forholdsvis stor pøl udover både ammepude og lift. For helvede jeg var gal. Jeg skyndte mig at hælde speltskallerne ud af betrækket, samt tørre det værste tis op af liften og hælde kartoffelmel på pletten. Nu er betrækket smidt til vask og jeg krydser alle fingre for at hverken lift eller ammepude ender med at lugte af kattepis.
Hvorfor hulan han gjorde det ved jeg ikke, normalt tisser han kun i kattebakken. At han godt kan finde på en gang i mellem at skide i vores seng er en helt anden sag ;-) Men tisse det er kun på kattebakken han gør det. Mandens teori er at speltskallerne må føles lidt ligesom kattegrus og som sagt så er han ikke den klogeste, så det skal nok passe at han troede han stod oveni kattegrus. Forresten insisterede han senere, efter at lift og det hele var blevet fjernet, på at skrabe på gulvet i et forsøg på at dække den ikke-eksisterende tissetår til med ikke-eksisterende kattegrus.
Men som overskriften antyder så er han faktisk højt skattet, selvom det nogen dage er svært at huske præcis hvorfor...

1 kommentar:

  1. Hej.
    Kan se dette er et gammelt indlæg.. Men prøver nu alligevel. :)
    Sagen er den, at min moster sidder med en hittekat, der ligner jeres og mangler også en bid af halen..
    Mangler i jeres kat?

    Mvh. Merete

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...