fredag den 4. juni 2010

Rabarber, rabarber, rabarber


Jeg elsker rabarber, men det er meget sjældent jeg får noget med rabarber da jeg jo desværre ikke har en have. I april plantede jeg så en rabarber i en krukke på min altan. Et eksperiment, jeg har overhovedet ingen erfaring med at dyrke rabarber og ved intet om de kan gro i en potte. Men det ser det sørme ud som om den kan, for her de sidste par uger er den virkelig begyndt at skyde. Jeg venter lige en uge eller to før jeg høster fra den. Der skulle jo gerne være nok til hel kage... For kage det skal der bages, uhm mine tænder løber allerede i vand...
Forresten er den sølle plante forrest i billedet en persille, men gud hvor er sådan en bare lang tid om at spire. Jeg bliver overrasket hvert eneste år...

1 kommentar:

  1. Kender problemet med persillen... Synes også snart, at jeg har ventet en evighed på min, selvom jeg hver dag sætter den sådan, at den får sol. Men jeg glæder mig til at smage den der rabarberkage og høre mere til om du så anså det for at være en succes at have rabarber i potte:)

    Gerd

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...